Jodåsåatt.

2013-11-19 @ 20:20:51
Varför finns det inte senilsnören till paraplyer egentligen? Och varför har jag inte rätt ljudkabel hemma till projektorn? Okej det var det jag behövde få ut. Jag har tappat mitt nya röda paraply och jag kan inte se fotbollen. Så nu ska jag se en serie och läsa i min bok - för jag har nästan en ledig kväll. Boken jag läser heter Nice girls don't get the corner office och är faktiskt oväntad bra. Kan ju tillägga att undertiteln är Unconscious mistakes women make that sabotage their careers. Min första reaktion var att skratta åt att någon ens orkar skriva en sådan bok, sen tänkte jag att det är då typiskt att det ska måsta finnas en sådan bok ens. Sen läste jag lite på baksidan och den handlar egentligen om att sluta vara en liten tjej och bli en kvinna i sitt beteende på arbetsplatsen. Och inte att bli som en man. Så varför inte, den är underhållande. 
 
Mistake #3 Working too hard.
Mistake #27 Feeding others. 
Mistake #59 Asking permission.
 
Helgen har varit bra, men hård. Fredagen ute med en killkompis och två till nya roliga personer. Lördagen tjejkväll med middag och dans på Berns. Söndagen städdag och lite jobb. Har fullt upp hela veckan med jobb dag och en hel del kväll. Men på fredag flyttar Sandra till en egen lägenhet så då ska jag hjälpa henne och på lördag har vi julmarknad på Röda Korset. Så får vänta med att vila upp mig tills dess. 
 
Har bokat biljetter hem över jul och nyår nu. Ser verkligen fram emot att få komma hem ett tag och träffa alla saknade. Hoppas ni har det bra alla gullungar! Lite bilder från lördagen på det för er som vill. 
 
 
Kommentarer

Här kan du kommentera mitt inlägg:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0


Personligt


Blogglista.se

Reggad på Commo.se

Bloggparaden

Personligt bloggar

Topplista

bloggping

RSS