Helg!

2012-09-08 @ 09:19:00

Jag har verkligen längtat efter en sovmorgon, känner mig rätt nöjd nu. Vilken vecka det har varit alltså. Det känns hur bra som helst med jobbet, längtar tills jag kommit in i det ordentligt så jag får börja åka ut till kund och testa det jag lärt mig. Måndagen var rätt lugn, fick våra datorer och telefoner, fick lunch och tårta, och hade gruppmöte. Tisdag till torsdag har alla nya i hela Sverige, ca 160 st, varit i Sigtuna på kurs. Det var mest repetition och genomgång av dataprogram vi ska jobba i så det kändes bra. Har ätit sjukt god mat, typ hälleflundra och pilgrimsmussla, högrev, lammstek, tapas, och så tårta till fika två gånger om dagen. Känns som att det vi gjort är lektioner och ätit mat. Det var extra kul att få träffa lite folk som jag pluggat med förra året som också börjat inom samma företag. Igår var jag rätt trött men dagen flöt på bra. Blev mest fixande med datorn och eLearning, lite föreläsningar och göra ordning i skåpet. Jag får inget eget skrivbord utan det som gäller är free seating varje dag, blir intressant och se om det kommer fungera. Dagen avslutades i alla fall på puben inne på huvudkontoret, där jobbar alla nya i baren och säljer till självkostnadspris och bjuder på pizza varannan fredag. Efter det så mötte jag upp Patrik för en middag ute i storstan och sen åkte vi hem och myste ner oss i soffan och såg film. Patrik har ju också haft sin första vecka, verkar vara ett bra ställe men krävs några dagar innan han kommer in i hur allt görs. Men det kommer gå bra!

Helgens planer är att träna och slappa, behöver åka på Ikea och köpa galgar så vi får se om vi orkar det. Nu ska jag väcka resten av min lilla familj som sover, en ligger till och med och snarkar under sängen.. Hon snarkar sjukt gulligt tack och lov så man måste skratta lite åt henne. Hoppas allt är bra med er hemma!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Hej! Saknar er jättemycket, glad ändå att allt verkar flyta på bra. Kram

Svar: Vi saknar er med! Men snart kommer ni ju och hälsar på :) Kram
Lisa MacGyver

2012-09-08 @ 10:08:59

Här kan du kommentera mitt inlägg:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0


Personligt


Blogglista.se

Reggad på Commo.se

Bloggparaden

Personligt bloggar

Topplista

bloggping

RSS