Härlig dag!

2011-03-12 @ 21:36:16
Vad skönt det är att vara ledig ändå! Har knappt tittat på mina skolböcker idag och det förtjänar man ibland. Jag började dagen med att spela lite Sims och mitt nya tv-spel Blob innan jag slängde i mig lunch för att sen åka ner på stan för att fika med Nina. Alltså, chokladmoussetårtan som finns på Barista - att dö för. Fuskisen Nina köpte nya skor också, det hade jag också gjort om jag hade haft personalrabatt som vissa andra.. Tänk er att ha 50% rabatt på alla skor.. Då kan man ju köpa två par varje gång istället för ett par..

Har verkligen varit jättebra väder idag, var egentligen inte så mycket folk inne i butikerna utan de flesta höll till ute på torget. Vi råkade bli förföljda av en skum snubbe som hade raggat på Nina igår på krogen så vi fick smidigt skaka av oss honom. Vissa killar är verlkligen knäppa. Sen var det någon annan kille som vevade ner rutan på sin bil och skrek PAAARTYYY till oss när vi lugnt gick på gångbanan. Jättehögt. Vi blev rädda.

Sen gick vi på Konsthögskolans konstutställning. Den var värdelös. Jag tycker det är mysigt att gå på utställningar, och ibland hittar jag något jag faktiskt tycker är smart. Har lite bilder här så ska ni få se vad det bjöds på. Ps. fisken är riktig, tur jag var förkyld och slapp känna lukten. Tänk vad mycket bättre den skulle varit om allt var i en utställningslokal, eller bara på samma våning?







Efter det hämtade Patrik upp mig, blev en tur på Media Markt. Frågan är ju om vi verkligen ska köpa en bänkdiskmaskin? Egentligen är det ju inte så jobbigt att diska bara man gör det på en gång. Det har inte hänt många gånger att vi inte har hunnit diska bort så det har fungerat oväntat bra.. Vi får nog vänta och se.

Till middag så kände vi för att äta ute så det blev Frasses med Heidi och Johan! Det är ju faktiskt lördag idag. Men efter allt det här så ville inte min kropp göra något mer. Alla vi känner har nästan hört av sig just idag för att fråga om vi ska göra massa saker ikväll - bara för att jag är sjuk! Egentligen skulle vi varit hos min faster hela dagen för att åka skoter, äta gott och umgås, dessutom. Men jag är nöjd över att ha kommit ut lite. Det är så jobbigt då huvudet orkar men inte kroppen. Imorgon ska jag vara frisk!

Jag har även suttit och kollat in vilka träningspass som går på Iksu nu för tiden och knåpat ihop ett träningsschema som jag ska börja med. Går ut rätt hårt med två Bodypump-pass, två Stepmuskel-pass och så lite gott och blandat däremellan under första veckan. Jag längtar! Jag vill ha träningsvärk!
Kommentarer
Postat av: Mabe

Du, jag rekommenderar verkligen att köpa en bänkdiskmaskin! Vi fick en förra året och om man bortser från tvättmaskinen, så är den det bästa hjälpmedlet vi har i lägenheten! Man sparar så otroligt mycket tid på att kunna lasta in disken och sen bara klicka igång den. Dessutom kostar det inte så mycket alls, om man tänker på el osv. Så har ni råd, så satsa på det! :)

2011-03-13 @ 12:03:56
Postat av: Lisa

SV Mabe: det jobbiga är att den tar så mycket plats, och att vi inte just nu har råd att köpa en. Men vi betalar ju ingen el här så för den delen gör det inget! :) Så vi får se helt enkelt hur det blir, beror på hur stora diskbergen blir sen hehe.. /Lisa

2011-03-13 @ 12:25:59
URL: http://lisamacgyver.blogg.se/

Här kan du kommentera mitt inlägg:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0


Personligt


Blogglista.se

Reggad på Commo.se

Bloggparaden

Personligt bloggar

Topplista

bloggping

RSS