Bra dag!

2011-03-10 @ 20:06:42
Det har gått så bra för mig idag med allt, trots min supertäta näsa! Känner mig inte helt efter i plugget så jag slipper plugga ihjäl mig i helgen. Det är en jobbig grej med att plugga, missar man något så är det missat. Det märks att jag börjar piggna till för jag har även hunnit moppa golvet och organiserat vår återvinning så allt blir mycket lättare att sortera rätt. Jag tycker det är mysigt med återvinning. Sen har jag även gjort ett städschema som ska följas varje torsdag som blev godkänt av Patrik! Lägger upp det här som ett exempel ifall någon annan är intresserad av att göra ett eget:

Ansvarsområde 1

·         Golvvård: dammsuga och moppa golven

·         Dammtorka: tv, dator, hyllor, fönsterbräder, bord

·         Bortplock: ta undan allt som ligger framme

 

Ansvarsområde 2

·         Köket: torka alla skåpluckor och bänkarna, torka hyllorna i kylen, rengör spisen, torka sopskåpet

·         Badrum: städa hela toan, handfatet och badkaret, byt soppåse, putsa speglarna, byt  handdukar

 

Tillsammans

·         Sortera tvätten

·         Bädda rent

·         Boka tvättid

·         Gå med återvinning

·         Matplanering

 

Nu ska jag krypa ner i soffan och se Sveriges värsta bilförare och Lyxfällan med min soffpotatis. Ska bara passa på att lägga upp en fin bild från fettisdagsfikat. Och på tal om det, jag har ju kvar en semla tills ikväll!

 

Kommentarer
Postat av: Petra

Jo, det fick jag. haha, nä, det blir Håknäs :) Jo vi trivs men anders vill ha närmare till jobbet. Men usch vilken ful bild!!

2011-03-11 @ 15:10:01
URL: http://petraochfolke.blogspot.com

Här kan du kommentera mitt inlägg:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0


Personligt


Blogglista.se

Reggad på Commo.se

Bloggparaden

Personligt bloggar

Topplista

bloggping

RSS