Kalasat i stormen.

2011-01-16 @ 20:41:29
Idag har vi varit och fikat hos Patriks pappa som fyller år idag vilket betyder att vi har varit ute och kämpat i snöovädret. Men vi tog oss dit och hem! Lilla Folke var också där för att kalasa så jag bjuder på en bild på lilla familjen.



Till middag blev det paj med purjolök, färska champinoner och paprika - mumma! Vi har faktiskt en ganska spännande veckomatsedel för tillfället vilket gör mig extra peppad på mitt "nya liv". Intressant fenomen det här med att starta ett nytt liv varje år.. Men som vanligt så går jag starkt in och drar med mig Patrik i diverse regler som måste följas för att det ska fungera. Regler såsom inga hamburgare eller pizzor ute, ingen läsk, godis, chips och kakor med undantag på kalas samt extra intag av vatten, frukt och mer motion. Inte alls omöjligt utan väldigt skönt då man kommer in i det. Jag kan däremot bli lite överdriven ibland som idag då jag vägrade äta kakor utan åt kiwi och clementiner på kalaset - men det är också gott! Hur som helst, man ska äta det man mår bra av! Och har jag inga tydliga regler är jag expert på att hitta kryphål...

Imorgon är första dagen för mig i skolan på väldigt väldigt länge, det ska bli kul att starta igen! Men jag vet hur hemsk den här kursen är och har därför peppat mig själv hela veckan och pluggat igenom två kapitel. Det låter mycket men det är bara värt ungefär 3 dagars förberedelser för det går snabbt på universitetet. Nej nu måste jag göra något vettigare, hej svejs!
Kommentarer
Postat av: Petra

Men vilken bild på oss!

2011-01-16 @ 21:29:17

Här kan du kommentera mitt inlägg:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0


Personligt


Blogglista.se

Reggad på Commo.se

Bloggparaden

Personligt bloggar

Topplista

bloggping

RSS