Orkidé.

2011-04-18 @ 17:21:19
Det har varit en halvseg dag hela dagen och inte har jag fått något vettigt gjort känns det som. Eller ja, föreläsningen kan väl räknas som vettig, och kanske veckohandlingen.. Men jag missade min träningstid så jag ska iväg om en timma ungefär istället men det betyder också att jag har en massa plugg kvar jag vill göra som förstör hela min kväll.

Nu till annat. Min favoritblomma är orkidé så jag vill gärna visa er vad fina mina är! Jag köpte dem någon gång efter jag flyttat hemifrån så de är mer än 4 år gamla men blommar för fullt här i omgångar. Tror jag hade 15 st samtidigt förra veckan då jag tog de här bilderna. De mår bra hos mig.

Så jag törs nog ge några tips här, vattna inte blomman för ofta eller för mycket. Jag ger mina en liten skvätt var 10:de dag och är det riktigt varmt var 7:de dag, men bara liiite vatten för det får inte vara kvar vatten i krukan eller mellan bladen. Sen - låt dem bara vara. Jag har haft diverse problem med mina som bara försvunnit av sig själv. Jag har en känsla av att jag skulle behöva plantera om dem men jag törs faktiskt inte, då dör de nog. Köp inga dyra för de dör bara snabbare, mina kostade ungefär 100kr på Ica Maxi. Mer då? De ska stå soligt i en ljus kruka och flytta aldrig på dem om det går att undvika. Jag brukar snurra lite på mina krukor för de blommar mot solen och det kan vara trevligt att ha blommorna vända in mot rummet.



Kommentarer

Här kan du kommentera mitt inlägg:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0


Personligt


Blogglista.se

Reggad på Commo.se

Bloggparaden

Personligt bloggar

Topplista

bloggping

RSS