Pigga!

2010-09-28 @ 18:24:10
Det blev en långpromenad för oss idag till Wimbledon Park där vi träffade fåglar, hundar, ekorrar och barn ungefär. När vi flyttade in här så berättade Egle att hon hört talas om att det fanns vilda papegojor i parkerna här, hon hade aldrig sett en själv men berättade att hennes kompisar hört dem. Och vet ni vad! Idag råkade vi stöta på två stycken små gröna papegojor som bodde i ett av träden i parken! Förstår inte varför de vill bo här? Tyvärr hade vi inte med oss någon kamera men de såg ut ungefär som den på den här bilden jag hittade:



Nu ska vi bara ta det lugnt och sen gå och handla lite. Sen har jag ett meddelande till min mamma som verkar kolla min blogg oftare än sin mail: kolla din mail för jag har skrivit till dig! Det var nog allt för den här gången, bjuder på en bild från de första dagarna här också. Notera min vita klocka för ni får nog inte se den något mer.. Efter två dagar i London är den numera brun. Äckligt smutsigt brun och jag tror inte den går att få ren.. Det bevisar bara hur smutsigt det är här för den har överlevt väldigt länge hemma utan att bli det minsta skitig! Klockan finns i flera varianter här för en billig peng men köper jag en ny så kan jag tyvärr inte välja en vit igen. Det är synd för jag gillar de vita mest. Nej nu ska jag öppna min bok istället och krypa ner brevid mannen i mitt liv, hej så länge!

Kommentarer

Här kan du kommentera mitt inlägg:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0


Personligt


Blogglista.se

Reggad på Commo.se

Bloggparaden

Personligt bloggar

Topplista

bloggping

RSS