Gårdagens äventyr..

2010-10-15 @ 16:55:46
Här ska ni få lite bilder från igår. Börjar med de från Tekniska museumet.. Vi har ju varit där en gång tidigare men får aldrig nog, det är jättestort!



Englands första importerade bil, från 1895 om jag inte minns helt fel. Det sitter ingen lampa i lyktorna utan där står ett stearinljus.


Kläder gjorda av allt annat än tyg ungefär.


RR flygplansmotor på 2530 hp och 37 l, alltså riktigt stor, från 1931.


Jag mitt i en jetmotor.. Inte trevligt!


Boeing 747, som vi åker med till Thailand. Helt sjukt stor! 6 000 000 delar varav hälften nitar.. Hoppas alla sitter där de ska när vi ska flyga!


Victora & Albert Museum här nedan. Även detta museum har fått häftiga lokaler. Snacka om storhetsvansinne när det byggdes..


Hur fick de in de här pelarna som ska vara i orginalskick!? Ni skulle ha sett dem, bilden gör inte storleken rättvis.


Sen var de mest statyer där, och lite mode som jag fick kolla själv på av någon anledning..


Nu ska vi gå och skriva ut lite viktiga papper, sen käka middag och vänta på Nina och Micke som kommer till oss idag. Vi har möblerat om i vårt rum så vi ryms alla här, lite trångt men mysigt blir det. De stannar tills på måndag och det lär väl bli lite turistande i helgen med andra ord. Kommer bli kul i alla fall!!
Kommentarer

Här kan du kommentera mitt inlägg:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0


Personligt


Blogglista.se

Reggad på Commo.se

Bloggparaden

Personligt bloggar

Topplista

bloggping

RSS