Ao Nang.

2010-11-27 @ 11:51:06
Idag tog vi bussen till en strand har i narheten for att fa se nagot annat. Vi markte snabbt att det ar en popular strand for svenska turister.. Sa allt var i vanlig ordning mycket dyrare och inkastarna hos skraddaren kunde svenska!

Vi bor numera mitt i centrala Krabi, vi ville inte bo kvar pa det andra hotellet som ni kanske forstar. Vi fick valdigt bra service sista dagen, med gratis utskrift och gratis taxi. Men det var da det minsta de kunde gora. De tyckte att vi skulle aka in till polisen och anmala stolden men vi orkade inte. Tanken pa att slosa bort en hel dag pa en polisstation i den har varmen dar sakert ingen kan ett ord pa engelska kandes inte sa lockande!

Igar gjorde vi vart Visa Run till Malaysia, allt gick bra och tog oss 11 timmar allt som allt. Det var daremot lite laskigt att sitta i en minibuss sa lange, trafiken har ar sanslos!

Vi fick aven veta igar att hemma finns det en liten Folke som kom till varlden pa torsdag kvall sa jag maste passa pa att saga grattis till den lilla familjen!! Nu kan Patrik titulera sig som morbror med andra ord, och jag tors inte saga att det later gammalt for tekniskt sett ar jag 5 ganger aldre an han da.. Vi tanker pa alla er dar hemma!

Ikvall blir det helgmarknad for oss dar vi ska ata grillade majskolvar och kycklingspett. Imorgon har vi faktiskt slagit pa stort och ska aka pa en dagstur med bat runt har pa oarna i narheten! Vi fick det dessutom 300 kr billigare sa da kanns det riktigt vart, vi betalar nu ungefar 300 kr per person. Det later dyrt nu da jag skriver det, men lunch och allt ingar.. Vi aker pa battrippen for att vi har bestamt oss for att inte stanna kvar har langre utan vi vill rora oss vidare sa imorgon far vi bland annat se Koh Phi Phi som vi kom hit for. Tror vi skulle bli besvikna om vi hade valt att stanna nagon natt pa Koh Phi Phi eftersom det inte finns sa mycket kvar av on forutom hotell later det som. Hej sa lange!!
Kommentarer

Här kan du kommentera mitt inlägg:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0


Personligt


Blogglista.se

Reggad på Commo.se

Bloggparaden

Personligt bloggar

Topplista

bloggping

RSS