Värme!

2010-06-24 @ 19:08:30
Idag har det varit en jobbig dag - för varm! Det blir väldigt lite inlägg från mig här just nu och det känns helt okej för min del. Saknar däremot att inte kunna tvärkolla något på nätet men om någon vecka eller så ska det väl vara ordnat. Vi har det hur bra som helst här ute, går nästan inte att beskriva hur bra vi har det. Vi tar det väldigt lugnt och gör bara saker vi verkligen vill göra!

Tyvärr har Patrik fortsatt att vara sjuk hela veckan med lite hosta och snuva. Jag har blivit smittat men har klarat mig bättre än honom. Hur som helst! I veckan har jag:

Fiskat! Mitt ute i skogen med en hel ankfamilj och två svanar.


Fått några besök av Jessica och Tilly!


Pratat med en ekorre, eller ja, fått skäll av en ekorre kändes det som.


Hälsat på Heidi och polisen Ronja.


Gjort nya smycken!


Slipat på mitt smyckesställ som nu är målat.


Sen har vi packat upp och försökt röja undan lite grejer här. Igår var Henke förbi för att bli klippt och för att bjuda på vattenmelon på altanen. Har faktiskt solat lite idag eftersom min mamma tvingade mig helt enkelt medan Patrik skruvade i sin cross - jag är superbrun nu.

Det bästa köpet på länge gjorde vi idag då jag och Patrik köpte oss varsin vandringsväska. Min rymmer 60 l och Patriks 65 l, då får man med sig allt och lite till skulle jag tro. Sen ju större väska man har desto mer packar man ner och det är inte bra för min del som knappt orkar bära mig själv. Det blev en liten hamburgare från Donken till lunch, med vatten till men det är ändå inte bra gjort av oss. Däremot åt vi tonfisksallad till middag idag och igår så då väger det upp lite fusk men inte allt fusk den här veckan, blir förhoppningsvis en promenad ikväll för att stilla samvetet. Just det! Vi köpte en diskmaskin idag också!

Nu ska vi kliva i stövlarna och gå ut för att vattna och greja på. Har faktiskt köpt tomatplantor, jordgubbsplantor och smultronplantor - mumma!

Vad ska ni göra på midsommar?
Kommentarer

Här kan du kommentera mitt inlägg:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0


Personligt


Blogglista.se

Reggad på Commo.se

Bloggparaden

Personligt bloggar

Topplista

bloggping

RSS