Jobbhelgen är avklarad!

2010-06-06 @ 23:17:54
I veckan som kommer jobbar jag bara tisdag kväll och har APT på onsdag och det är mer ledigt än vad jag har haft på snart ett år - underbart! Ska passa på att åka på vårdcentralen, till tandläkaren och fixa med en massa måsten. Men framförallt ska vi ju flyttpacka så vi hinner ut innan helgen då vi åker till Stockholm. Min underbara mamma kommer imorgon och hjälper mig att packa allt i köket och det lär ju ta en hel dag bara det.

Just det! Igår höll vi på att köra på en kille på cykel. Jag hatar cyklister och man kan tro att de vill dö. Han tvärcyklade ut på vägen när vi kom på motorcykeln, vi hade grönt och han hade rött. Sådana gånger får jag lust att kliva av motorcykeln och skälla ut människan - han var över 30 år gammal och borde ha lärt sig att det är farligt att bli påkörd vid det här laget. Det händer något varje gång vi är ute och åker, helt sjukt.

Ja och anledningen till att vi åkte motorcykel sent på kvällen är att vi sålde bilen igår. Idag köpte vi en ny bil! Från Toyota Carina II 2.0 -89 till Opel Vectra 2.0 -93 och tjänade 3500:- på att byta bil plus att den gått 10000 mil mindre - en bra affär! Förutom att jag inte gillar Opel då. Men Carina gick sönder och vi hade inget val, vi måste ha en bil i sommar då vi ska pendla 2 mil. Ska bjuda på bilder någon vacker dag! Men först en bild från min sista dag på universitetet innan sommarlovet startade, jag och Erika satt ute och fikade istället för att plugga och det var så värt det.

Kommentarer
Postat av: Mabe

Åh, lät härligt det där med ledighet. Måste säga att jag aldrig skulle orka med i den takt du håller igång, det verkar som att du aldrig har tid att bara sätta dig ner och ta det lugnt. Jag hoppas inte att det är det som väntar mig, när det är dags för mig att börja plugga!



Och du, om tre veckor kommer jag upp igen, och då är det bara att "lägga undan" tid där vi kan träffas. Annars får du på moppo! ;)

2010-06-07 @ 11:05:39
Postat av: Denisé

Jättefin blogg ! Följa varandra genom bloglovin ? :)

2010-06-07 @ 13:46:56
URL: http://gaysomfan.blogg.se/
Postat av: Julia

sv: men att vara religiös och stå för religionernas krig är ju inte samma sak :P Jag står verkligen inte för allt elände som religionen gjort, jag står för att älska sina medmänniskor. En sådan där naiv kristen du vet! ;) Sedan är väl religiös kanske att ta i, men jag är i alla fall troende.



Okej, jag förstår helt klart vad du menar! För mig är det lite som med "negerbollen". Om folk tar illa vid sig och man så lätt kan kalla det för något annat, varför inte göra det då? Om folk tar illa vid sig för att vi firar vår svenskhet och man kan låta bli att vifta med flaggan, varför inte låta bli då? Hoppas du förstår vad jag menar, och att jag inte försöker få andra att sluta fira. Bara liksom förklara hur jag tänker kring det hela. Och som sagt, det är förstås olika vad man firar och hur. Jag firar till exempel påsken i kyrkan, medan det är sjukt onaturligt för dem som inte tror på Gud.



Och det var lite kul att du tog upp det där med feminismen, haha, för jag är så sjukt ofeministisk :P Erik däremot är en inbiten feminist, så det blir alltid diskussioner när jag råkar säga typ: "Jag tar disken idag, jag är ju kvinna!". Haha, men jag kan inte låta bli ;)



Jag kom aldrig in på min användare igen, men jag kunde spara alla dokument. Men nu är den omformaterad och tom. Du får hälsa och tacka!



Ha det bra, grattis till bilen och lycka till med flytten :)

2010-06-07 @ 14:27:20
URL: http://lorissalovebomb.se

Här kan du kommentera mitt inlägg:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0


Personligt


Blogglista.se

Reggad på Commo.se

Bloggparaden

Personligt bloggar

Topplista

bloggping

RSS