Flyttpackning!

2010-06-07 @ 15:46:40
Ja idag har jag och min mor varit väldigt effektiva och packat ytterligare 9 kartonger med bara köksgrejer plus 5 sopsäckar fulla med kläder. Det är kaos här. Jag och Patrik ska försöka köra iväg så mycket vi bara orkar ikväll så det finns något utrymme till att packa resten. Vi har lika mycket skrot som Agda 85 år, ungefär. Klädhögen på kortet är det som ska köras till Röda Korset, tack vare min mamma så kastade jag mer än vad jag hade tänkt - skönt! Fast inga gamla kläder passar längre, det är jeanskris i min garderob. Mina skor däremot var ett svårare parti där jag bara kastade ett par. Av hur många lämnar vi osagt. Kastade även lite av Patriks kläder och det var det bästa på hela dagen, han är lyckligt ovetande om vad jag gjort än så länge.


Det gick bra på vårdcentralen, för första gången på 7 år av krig med diverse vårdcentraler och sjukhuset så har jag fått en diagnos - IBS. Även om det är obotligt så är jag lycklig över att fått ett svar och behöver inte oroa mig över vad som kan vara fel. Så nu har jag fått direktivet att testa att äta/dricka lite mjölk igen, eller ja jag får ju välja något annat som innehåller mjölk. Jag är inriktad på choklad och fil. Fil är det jag saknat mest! Därefter choklad. Så med andra ord tror inte min nya läkare att jag är allergisk mot mjölkprotein utan endast laktosintolerant, ja endast är verkligen rätt ord för det betyder att jag kan äta laktosfria produkter också och inte bara soya och havebaserat. Livet är underbart ibland, en riktig lättnad fyller min kropp idag!

Nej nu kommer min älskade man snart hem från sin praktik så jag ska försöka göra någon nytta de sista minuterna.

Vad skulle du sakna mest om du var laktosintolerant? Eller är..
Kommentarer

Här kan du kommentera mitt inlägg:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0


Personligt


Blogglista.se

Reggad på Commo.se

Bloggparaden

Personligt bloggar

Topplista

bloggping

RSS