Sjukt!

2010-07-16 @ 19:54:24
Måste bara skriva om ett program som jag ser just nu! I vissa länder kan vem som helst köpa antibiotika receptfritt på deras motsvarighet till Apoteket. Helt sjukt.. Inte konstigt att vi börjar vara resistenta då människor till och med äter det när de har en virussjukdom då det ens inte hjälper med antibiotika.

Jag äter penicillin just nu för mina bihålors skull efter att läkaren på akuten hjälpt mig, och inte för halsen som läkaren på vårdcentralen som skrev ut medicinen från början tyckte. Utan att alltså veta varför jag hade så ont i halsen skriver han bara ut antibiotika? Jag har ätit penicillin två gånger förut och det för att inte ät för mycket i mitt liv och nu ser jag ett program där människor äter det varje gång de blir förkylda - det känns helt otroligt!

Dagens tips blir att ät inte mer tabletter än ni absolut måste, man blir bara mer sjuk av att försöka bota allt möjligt med en liten tablett då det oftast finns en bättre lösning. Till slut är det en ond kedja av biverkningar där man äter medicin mot medicinen man just tog. Borde inte alla tabletter till slut slå ut varandra? Nej ni glada, man gör bäst i att vara frisk som en nötkärna!
Kommentarer
Postat av: Shiko

Hej!

Jag undrar om du kan slösa lite av din värdefulla tid och rösta på min skodesign?



http://nelly.com/designyourshoe/Default.asp?obj=gh5cy2jOdwFj6NOKxBTi95WnvcG1OZ6s7xLtou8FeAnXO2f02yhz



Om du röstar så kommentera gärna på min blogg. Du får en länkninge om jag vinner. ^^

Jag är jätte tacksam! <3

2010-07-16 @ 19:54:38
URL: http://shikos.blogg.se/
Postat av: Elina

dom är sjukt läskiga!

ska iväg till turkiet två veckor och så ska jag såklart rida på hästen och vara med vänner och killen ;) du då?:D

2010-07-16 @ 21:25:45
URL: http://jonssonbarn.blogg.se/
Postat av: Julia

Sjukt fin blogg. ;)



/ Behöver hjälp med design å header! ;d

Mer får ni läsa på min blogg.

2010-07-16 @ 22:59:47
URL: http://kvarterskid.blogg.se/

Här kan du kommentera mitt inlägg:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0


Personligt


Blogglista.se

Reggad på Commo.se

Bloggparaden

Personligt bloggar

Topplista

bloggping

RSS