Frukost.

2010-07-02 @ 10:29:45
Sitter här med min frukost i högsta hugg och ska sen göra mig klar för att åka på stan och för att jobba ikväll. Vår promenad igår var jätteskön! Vi gick mot Boviken och fick se lite hus vi inte ser så ofta, plus att vi hamnade på en upptäcktsfärd.

På tal om frukost så är det som ni vet det viktigaste målet varje dag. Så viktigt att om man äter 5 gånger om dagen och aldrig hoppar över frukosten så minska risken för att drabbas av diabetes. Äter du regelbundet belastar du inte blodsockret lika mycket utan får en jämn balans under dagen, dessutom; förbättras din koncentrationsförmåga, du ökar din produktivitet, du löser problemställningar lättare och så ökar kreativiteten. (Källa: Iform 2010:10)

Så dagens tips: ät alltid frukost och ät flera gånger per dag istället för en stor måltid!
Kommentarer
Postat av: Sandra

Hej fin blogg! :)

Kika gärna in i min!

http://sandraaskonius.blogg.se/



Ha en bra dag.

Kram

2010-07-03 @ 09:49:42
URL: http://sandraaskonius.blogg.se/

Här kan du kommentera mitt inlägg:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0


Personligt


Blogglista.se

Reggad på Commo.se

Bloggparaden

Personligt bloggar

Topplista

bloggping

RSS