Bättre dag.

2010-07-09 @ 12:20:10
Min hals känns bättre idag! Jag kan äta och dricka igen, men har ingen matlust istället då. Min sjukdom flyttas bara runt och märks nu av i form av snuva, hosta och lock för öronen. Förstår att det är tråkigt att läsa om hur bra jag mår så jag ska försöka låta bli. Men det händer ju som inget annat spännande här hos mig för tillfället.

Hade jag varit frisk idag hade jag jobbat 8-16, sen hoppat på samma buss som Nina hem till henne, ätit middag och druckit vin, fixat till oss sen gått ut på krogen och dansat hela kvällen lång. Som ni säkert förstår skulle det vara mycket roligare än att ligga hemma. Tur det kommer fler lediga kvällar!

En annan sak som hade varit roligt i helgen skulle vara att gå på stan med mina vänner så jag bjuder på två bilder från sist jag var på stan med Heidi, Emma och Sofi.



Nu måste jag lägga mig ner igen! Ser faktiskt på Stolthet och Fördom, den versionen som är gjord som en miniserie och är perfekt när man är sjuk eftersom den är 6 timmar lång. Tänk vad kul det skulle vara att testa en klänning från 1800-talet.

Patrik den stackaren såg lite av Stolthet och Fördom igår och lyckades klämma ur sig att Colin Firth som spelar Mr Darcy har samma namn på sin karaktär som i Bridget Jones dagbok och jag bekräftade hans misstankar och förundrades över att han ens kommer ihåg det här? Iallafall, kolla vad jag råkade läsa på Wikipedia (ja skäms på mig som använder Wikipedia som källa) då jag skulle dubbelkolla vilken tidsperiod allt utspelar sig:

En nutida variant av Stolthet och fördom är Bridget Jones dagbok av Helen Fielding. Liksom förlagan innehåller även Fieldings roman en rik, stolt Mr Darcy som även han är trevligare än vad hans förstaintryck tyder på...I filmatiseringarna av Bridget Jones-böckerna spelas Mr Darcy av Colin Firth som även spelade Mr Darcy i BBC:s version av Stolthet och fördom från 1995.

Slutsats: det är inte så konstigt att Patrik tyckte att det var så lika karaktärer, och jag tycker synd om min man som har blivit utsatt för dessa filmer mot hans vilja. Fast det kan nog vara nyttigt att se något som inte är action. Hej!
Kommentarer
Postat av: elina

härlig blogg :)

2010-07-09 @ 13:06:36
URL: http://jonssonbarn.blogg.se/

Här kan du kommentera mitt inlägg:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0


Personligt


Blogglista.se

Reggad på Commo.se

Bloggparaden

Personligt bloggar

Topplista

bloggping

RSS