Att allt ska krångla!

2010-07-22 @ 22:28:35
Ja hej igen! Nyss hade jag en perfekt idé där jag skulle sätta mig på moppen och åka en sväng. Detta innebar att jag började med att byta kläder för att bli mindre sårbar, sen skulle jag hämta min moppehjälm men den verkar ha gått upp i rök så jag tog crosshjälmen istället och gick ut. Väl ute upptäcker jag att jag inte har någon luft alls i framdäcket! Det är så platt ett däck kan bli och jag känner att hoppet om livet försvinner. Därefter startar jag kompressorn för att pumpa upp det till dess sprickgräns sen startar jag moppen, på första kicken igen vilket är helt sjukt, och kör mot havet. Det skulle jag inte gjort. Däcket var ännu plattare när jag tagit mig ner till havet och såklart lämnar jag mopedlåset hemma mot bättre vetande så det var bara för mig att köra hem - på fälgen. Underbara liv!

Väl hemma parkerade jag moppen och hoppade upp på cykeln. Det var inte heller någon bra idé för min långa tid av sjukdom har gjort mig muskellös så jag höll nästan inte på att orka cykla upp för första backen! Plus att min fälg är sne så det känns livsfarligt att vingla nedför backar med den. Men men, allt blev bättre när jag tagit mig till kattstigen och fick kattmysa! Just nu ser jag det andra programmet för kvällen som handlar om folk som tvångsmässigt samlar på skrot, det är sjukt på riktigt. Imorgon blir det en riktig promenad för att försöka komma igång igen! Nu ska jag göra guacamole och dippa tacochips för det är jag värd ikväll ska ni veta. Vi hörs imorgon.

Kommentarer

Här kan du kommentera mitt inlägg:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0


Personligt


Blogglista.se

Reggad på Commo.se

Bloggparaden

Personligt bloggar

Topplista

bloggping

RSS